Pánská a ženská morálka
Morálka žen v některých aspektech se liší od lidí.
V 1982, americký psycholog a feministka Carol Dzhilligan publikoval svou práci pod názvem "jiný hlas" (Gilligan, "v jiném hlase ", 1982), almcetkthering Kolberga názory na Nravstvsnnoe lidského rozvoje v příloze ženského pohlaví. Použití Moraliymi Dilemmaii z reálného života žen (například, nebo ne mít potrat), zjistila, že ženy mají jiný (ale ne horší) morální organizace ve srovnání s Smuzhchinami. Zatímco Kolbergu má nejvyšší úroveň morálního rozvoje spojené s abstraktními problémy justice, výzkum účastníci k. Dzhilligan více zaměřena na lidské vztahy a nutnost péče o střed. Tento přístup klade další morální akcenty, více všední, pokud jsou měřeny podle Kolberga kritérií.
Podle k. Dzhilligan. Žena prochází tři etapy v její morální vývoj:
Dávej na sebe pozor.
Péče o ostatní.
Staráme se o sebe a ostatní.
o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o Na poslední, nejvíce vyspělé fázi, Žena se snaží najít rovnováhu mezi tématy. Což je dobré pro ostatní lidi a ty. Což je pro ni dobré. Tváří v tvář morální dilema, ženy a muži jsou stejně schopni myslet, pokud jde o abstraktní myšlenky spravedlnosti, nebo pokud jde o péči o pohodu druhých. Nicméně, uvažování mužů je více zaměřena na první, a uvažování žen-druhý. Muž s pevnou morálkou usiluje sledovat jeho myšlenky splatné bez ohledu na situaci a je připravena obětovat své vztahy s lidmi ("Platón je přítel pro mě, ale pravda je dražší"), a někdy i lidé sami. Pokud jde o ženy se obávají, podle Dzhilligan, spravedlnost sama o sobě, stejně jako ostatní abstraktní principy, nezáleží-to dělá tak v konkrétní životní situaci, starostlivá a soucitný Všechny účastníky.
Například, American student průzkumy provedené po 9/11 útoky ukázaly, že muži jsou téměř jednomyslně ochotni bombardovat Taliban v Afghánistánu, náročné odplaty a hájit svá práva. Mezi ženami existovala odlišná nálada: věřili, že protiútok zvýší vzájemnou nenávist a zvýší nesmyslné úmrtí.
Obecně platí, že veřejná mravnost je vždy kompromisem mužské a ženské morálky a v různou dobu se poměr těchto dvou názorů lišil. Před začátkem XX století v instalacích Pánské morálky Dominion, nicméně s rozvojem feminismu a šíření moderní humanismus morálky začal dominovat názory žen a postoje.
Od: Crane. teorie vývoje. Tajemství osobnosti formace, SPB, 2002. Str. 215-217
V 1977, Carol Dzhilligan (Gilligan), jeden z co-autoři Kolberga, publikoval esej, ve kterém je práce Kolberga kritizoval jako zřetelný zaujatý proti dívkám a ženám.
Morálka žen v některých aspektech se liší od lidí.
V 1982, americký psycholog a feministka Carol Dzhilligan publikoval svou práci pod názvem "jiný hlas" (Gilligan, "v jiném hlase ", 1982), almcetkthering Kolberga názory na Nravstvsnnoe lidského rozvoje v příloze ženského pohlaví. Použití Moraliymi Dilemmaii z reálného života žen (například, nebo ne mít potrat), zjistila, že ženy mají jiný (ale ne horší) morální organizace ve srovnání s Smuzhchinami. Zatímco Kolbergu má nejvyšší úroveň morálního rozvoje spojené s abstraktními problémy justice, výzkum účastníci k. Dzhilligan více zaměřena na lidské vztahy a nutnost péče o střed. Tento přístup klade další morální akcenty, více všední, pokud jsou měřeny podle Kolberga kritérií.
Podle k. Dzhilligan. Žena prochází tři etapy v její morální vývoj:
Dávej na sebe pozor.
Péče o ostatní.
Staráme se o sebe a ostatní.
o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o Na poslední, nejvíce vyspělé fázi, Žena se snaží najít rovnováhu mezi tématy. Což je dobré pro ostatní lidi a ty. Což je pro ni dobré. Tváří v tvář morální dilema, ženy a muži jsou stejně schopni myslet, pokud jde o abstraktní myšlenky spravedlnosti, nebo pokud jde o péči o pohodu druhých. Nicméně, uvažování mužů je více zaměřena na první, a uvažování žen-druhý. Muž s pevnou morálkou usiluje sledovat jeho myšlenky splatné bez ohledu na situaci a je připravena obětovat své vztahy s lidmi ("Platón je přítel pro mě, ale pravda je dražší"), a někdy i lidé sami. Pokud jde o ženy se obávají, podle Dzhilligan, spravedlnost sama o sobě, stejně jako ostatní abstraktní principy, nezáleží-to dělá tak v konkrétní životní situaci, starostlivá a soucitný Všechny účastníky.
Například, American student průzkumy provedené po 9/11 útoky ukázaly, že muži jsou téměř jednomyslně ochotni bombardovat Taliban v Afghánistánu, náročné odplaty a hájit svá práva. Mezi ženami existovala odlišná nálada: věřili, že protiútok zvýší vzájemnou nenávist a zvýší nesmyslné úmrtí.
Obecně platí, že veřejná mravnost je vždy kompromisem mužské a ženské morálky a v různou dobu se poměr těchto dvou názorů lišil. Před začátkem XX století v instalacích Pánské morálky Dominion, nicméně s rozvojem feminismu a šíření moderní humanismus morálky začal dominovat názory žen a postoje.
Od: Crane. teorie vývoje. Tajemství osobnosti formace, SPB, 2002. Str. 215-217
V 1977, Carol Dzhilligan (Gilligan), jeden z co-autoři Kolberga, publikoval esej, ve kterém je práce Kolberga kritizoval jako zřetelný zaujatý proti dívkám a ženám.
Komentáře
Okomentovat